Amsterdam
Friday 4th October 2024
Hoe een printer leaseovereenkomst werkt en waar je op moet letten
By admin

Hoe een printer leaseovereenkomst werkt en waar je op moet letten

Ojee, je hebt een printer nodig. Maar het kopen ervan komt niet uit! Heb je weleens overwogen om een printer te leasen? Dit is een ideale manier om geen grote uitgaven te hoeven doen, maar waarbij je wel kan genieten van een printer! Bij een printer leasen betaal je een maandelijks bedrag, waardoor je dus ruimte overhoudt voor andere belangrijke zaken binnen je bedrijf. Een printer leasen vraagt wel even de aandacht, vooral bij het begrijpen van leaseovereenkomsten. Want hoe werkt een printer leaseovereenkomst, en waar moet je op letten?

 

Hoe werkt een printer leaseovereenkomst

Bij een printer leasen komt een overeenkomst kijken. In de overeenkomst staan alle afspraken die gemaakt worden tussen de verhuurder en huurder. Een aantal onderwerpen die hierin kunnen voorkomen zijn:

  • Huurperiode en betaling. In de overeenkomst staat de periode van verhuur, meestal in maanden of jaren. Daarnaast staat erbij vermeld hoeveel de huurder betaalt, en wanneer dit betaald wordt. Over het algemeen gaat dit om een bedrag dat maandelijks betaald wordt. 
  • Onderhoud en reparatie van de printer. Er staat vermeld wie er verantwoordelijk is voor het onderhoud en repareren van de printer. Het is goed om duidelijk te hebben wat hier allemaal wel en niet onder valt, en om eventuele kosten zo te vermijden. 
  • De printer. Er staat natuurlijk ook vermeld om welke printer er verhuurd wordt. 
  • De huurkosten. Er wordt afgesproken wat er wel en niet bij inbegrepen zit. Sommige verhuurders bieden all inclusive aan. Het is goed om te weten wat je dus eventueel zelf nog zou moeten regelen, denk bijvoorbeeld aan papier.
  • Terugkeer van de printer. Nadat de leaseovereenkomst eindigt moet de printer retour. Hiervoor is het goed om te weten of er specifieke vereisten verbonden zijn aan de terugkeer. Zoals bijvoorbeeld de staat van de printer.

 

Let op

In een overeenkomst staan dus alle afspraken vermeld. Sommige verhuurders bieden een all inclusive service aan. Dit houdt in dat de toners, afdrukmodule, cartridges, de onderdelen van de printer, arbeidsloon, voorrijkosten, installatiekosten, transportkosten en het installeren er bij inbegrepen zijn. Het enige wat je dan zelf moet regelen is het papier en eventueel nietjes. Ook moet je goed opletten of er nog BTW bij de prijs op komt. Zorg dat je weet of er een verzekering bij zit, en zo ja, wie deze dan op zich neemt. Let daarbij goed op welke dekking er wordt geboden en of hier nog aanvullende kosten bij komen.

  • No Comments
  • juli 4, 2023

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *